יום שישי

מקבץ ידיעות משושן הבירה


למה לש"ס חשוב לסגור מהר עם הבית היהודי?

לש"ס חשוב לסגור מהר עם הבית היהודי, כי עסקים עם הגוי מוטב לעשות בחדש אדר.
גם נתניהו מקוה לפרק את הברית בין לפיד לבנט: היום כולם נתלים באילנות גבוהים, אחרי פורים כולם ירדו מהעצים.
תגובת בנט: הנה אנכי כורת ברית נגד כל עמך.
תגובת המצביעים: לפיד בוז לעשתות שאנן.





‎‏ה' לי ולא איראן!!!!

 

 

מרדכי פוגע בחופש הביטוי, ויש אומרים שהוא בכלל סוכן שב"כ

לאחרונה נודע שמרדכי היהודי מבקש לפגוע פגיעה חמורה בחופש הביטוי. מרדכי היהודי מותח ביקורת על "שומרי הסף". לטענתו, "שומרי הסף" מסכן את בטחון הממלכה, ולכן מוצדק לפגוע בהם.
איגוד העיתונאים מגנה את ההתערבות הבוטה בחופש הביטוי, ואומר שלמען הממלכה חשוב שכל המוצגים בסרט ישארו בלתי-תלויים.
עוד נמסר מטעם איגוד העיתונאים, כי הוא רואה בחיוב את העזתם של המצולמים לדבר בשפה שאיננה מקובלת, ומגנה את השימוש שעושה מרדכי בכך שהוא מבין את שפתם כדי לצותת להם. "ציתות לסוכנים הוא בלתי חוקי, ומותר לעיתונאים בלבד", אמרו באיגוד.
בסרט "שומרי הסף" הוצגו סוכני מוסד, שנשלחו למשימת התנקשות באחד מבכירי המשטר באיראן. אחד המתנקשים, סוכן ששמו X, הועלם באופן חשוד, ומסתמן שהוא נתלה על עץ כלשהו בבית סהר עלום בשושן.
עיתונאי עלום בשם בגתן, חושף היום שמרדכי הוא כנראה סוכן שתול של שירותי הביטחון האיראניים בתוך הקהילה היהודית. ארגון הריגול הרשמי "שתולים בבית ה'", (או בראשי תיבות: שב"כ), מחזיק רשת סוכנים בתוך הקהילה היהודית. מרדכי הוא רק אחד מהם.  העיתון הרשמי של סוכני השב"כ בקהילה החרדית, "המודיע", (או בגרסתו היידישאית: "דער שטינקער"), מדווח היום כי סוכן אלמוני בשם מ. הוא שדיווח למלך על "שומרי הסף". "מה הוא חושב לעצמו?", תוהה בגתן, "שאם הוא ילשין הוא יביא גאולה לעולם?".
בגתן אינו לבד,  רב ידוע יוצא היום במאמר חריף נגד קהילת המלשינים. אבל המודיעים (שטינקע"רים בלע"ז) לא מוטרדים, כי רב בקהילת ה"מודיעין" פרסם אתמול את דעתו שההלשנה היא מצוה.


באירגון "בית פילפל" טוענים כי התנהגותו של מרדכי היא חילול השם, ומבקשים לשים קץ להקצנה

איגוד רבני ורבניות "בית פילפל" מותח בקורת קשה על מרדכי היהודי, על שאינו כורע ומשתחוה להמן. לטענת חברת "בית פילפל", הרבנית ד"ר נאמה עץ-חיים גבוה, בימינו עלינו לגייס כל סברה אפשרית כדי להקל בדיני עבודה זרה. "העמדה הקיצונית והמחמירה של מרדכי היהודי גורמת לחילול השם, לשנאת ישראל ולרצון מצד המן להשמיד אותנו", אומרת עץ-חיים גבוה, "לפי פסק חדש שהוצאנו בבית-פילפל, מותר בהחלט לכרוע ולהשתחוות להמן, כי כל השתחוויה שאינה של חיבה מותרת".
"האם עלינו להסיק מכאן שאין לכם חיבה כלפי המן?" אנו שואלים. ועל כך עונה עץ-חיים גבוה בתקיפות: "חס וחלילה, בודאי שאנו מחבבים את המן. אנו בעד חיבה ואהבה. דגלנו הוא חיבה, אהבה, וסובלנות". ומה היא אומרת על כך שהסנהדרין בירושלים דווקא תומכים במרדכי? "ימח שמם של הסנהדרין האלה, שימותו כולם, אין להם טיפת סובלנות. הם מחמירים ומציגים יהדות קשוחה ודוחה, אני בהחלט מבינה את המן שרוצה להשמיד יהודים כאלה. ובכלל, הם פסולים מלשבת בסנהדרין, כי הם לא יודעים לטהר את השרץ".
ארגון רבני בית פילפל מארגן אפוא משלחת תמיכה בהמן. כדי להרבות אהבה וחיבה. לשאלתנו לקראת הפגישה האם נראה להם שהמן אכן יקבל אותם יפה הם משיבים: "בוודאי, אם נכרע ונשתחווה לרגליו אין ספק שהוא יראה את הצד היפה של היהדות ויטה לנו אוזן". ואולם, זה לא הועיל, לא רק שהמן השיב את פניהם ריקם, הוא עוד הפנה לעברם אוזן משולשת.
אבל בארגון "בית פילפל" לא מרימים ידיים. בינתיים מחדש ארגון "בית פילפל" את מאמציו, בארגון מבקשים לצאת בראש חוצות במסר של סובלנות ואהבה, ומציעים להמן לתלות את מרדכי בגובה חמשים אמה. "יעשו עץ גבוה חמשים אמה ויתלו את מרדכי עליו", דברי אחת מרבניות "בית פילפל".
"מול הברבריות והזלזול של מרדכי, רק המן מפגין איפוק" אומרים בבית פילפל. "מרדכי מציג יהדות קשוחה, אבל האמת היא שהיהדות היא דת מאד המנית (במלעיל), אנו נציג את הצד ההמני של היהדות".
עוד נודע כי "בית פילפל" מבקשים להסיר תוכן פוגעני מהתפילות. בפסק חדש של "בית פילפל" מבקשים לבטל את ברכת "שלא עשני גוי". "הברכה הזאת כבר אינה מתאימה לימינו", אומרים שם, "היא סתם הדרת גויים". גם את נוסח הוידוי שינו שם, ומהיום יש להתוודות בנוסח החדש: "אשמנו, בס"דנו, הידרנו, דיברנו דוסי וכו'". "הידרנו, זה חטא מאד חמור" , מסבירים שם, "אנו נגד אלה שהדירו נשים וגויים".
לסיכום, אומרים היהודים הנאורים: "אנחנו היהודים צריכים ללכת לקראת המן. אם כל פעם שהוא הורג יהודי אנחנו מיד מאשימים אותו ואומרים שהוא רוצח, פלא שהוא רוצה להרוג את כולנו? - אנחנו צריכים לבנות צעדים בוני-אמון. אם נוותר לו על מה שהוא רוצה, נוציא אותו מרשימת התומכים בטרור, וניתן לו הגדרה עצמית, מיד יקום כאן מזרח פרסי חדש וכולם יראו שהמן הוא אדם חביב ביותר. חבל שאנחנו תמיד מתעקשים לומר עליו שהוא רשע ובכך לעורר את השנאה. אולי כבר נפסיק להתנכל להמן המסכן?".


התקדמות מבורכת במו"מ הקואליציוני: נראה שהמלך יוכל לגדל את המן. שנים מבניו של המן ימונו לסריסים

המכשול היחיד שעדיין עומד בפני כניסתו של המן לקואליציה הוא דרישתו של המן שהממשלה תתקצב משפחות ברוכות ילדים. חוץ מזה נרשמת התקדמות מבורכת במשא ומתן הקואליציוני. לכתבנו נודע שאחשורוש כעת מציע להמן שני שרים ושני סריסים.
שנים מבניו של המן ימונו לשרים, שנים אחרים לסריסים. בבית המן כבר התחילו המלחמות הישנות בשאלה מי ימונה לאיזה תפקיד. המן: כינסתי את שרי, את סריסי, את אריסי ואת ארידי.
דלפון, שנושא את עיניו לתפקיד שר הרווחה, יצטרך כנראה להסתפק בתפקיד סריס. לכתבנו נודע כי המן מבקש לקדם דווקא את אספתא.
בינתיים מתגבשת הצעת פשרה: פורתא יקודם לתפקיד סריס, פרשנדתא יוצב בראש הרשימה לכנסת, ודלפון יוצב בראש העץ.
עוד מתגבש: פרשנדתא ימונה לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, פרמשתא ימונה לתפקיד הרב הראשי הספרדי. הרב מרדכי ימונה לתפקיד הרב את ריבנו.
לעומת זאת, מרדכי ככל הנראה לא יכנס לקואליציה, כי הוא מסוכסך עם ושתי, המסיתה את אחשורוש שלא להכניס אותו.


חור כרפס, שהמית עצמו באהלה של תורה, שובר שתיקה

לראשונה מאז עלה על הפרק נושא השוויון בנטל, נשמע קולו של אחד מגיבוריה האלמוניים של המלחמה בעמלק

כתבנו יוצא בראיון חדש עם מר חור כרפס, שתמך בידו של משה במלחמת עמלק. מר כרפס מתלונן על בעיית השוויון בנטל.
"רק אהרן ואני תמכנו בידיו של משה" אומר כרפס, "בעוד שכל המשתמטים הלכו עם הרב י. בן-נון להלחם עם עמלק בחרב. הם לא מבינים שידיו של משה עושות מלחמה ושוברות מלחמה?"
שאלנו את כרפס אם הוא לא חס על הלוחמים ששפכו את דמם בקרב. "חס וכרפס" השיב כרפס, "הלא בדיוק בגלל זה אני מבקש שהם יעזבו את הקרב ויעלו אלינו, אל ראש הגבעה".
העובדה שכרפס התייצב בראש גבעה, מעוררת אף היא דאגות שמא גורמים קיצוניים משתלטים על השיח הציבורי. גם על כך שאלנו את כרפס, אך הוא השיב שאין מקום לדאגה, ידינו אמונה.
עוד הוסיף כרפס: "אני בכלל לא קיצוני, רק אהרן קיצוני, הוא תמך בידו הימנית של משה, אני תמכתי בידו השמאלית, לכן אני לא קיצוני". לשאלה למה הוא נציב על ראש גבעה השיב כרפס שהוא מקים גוש בגלל השוויון בנטל, והדגיש שהוא בכלל תומך בשמאל.
"הם מתגרים באומות העולם, בעוד אני ממית את עצמי במי מלח" אומר כרפס, "משה הוריד להם את המן והם תולים אותו למעלה בחזרה".
עוד נודע לכתבנו, כי לא די שכרפס לא יוצא למלחמה, הוא עוד מבזה את זכר המתים. נודע כי בעת הצפירה ביום הזכרון למתי המבול, צולם כרפס כשהוא עומד נוח.


שערוריה חדשה מביכה את אוניברסיטת בר שושן

ראשי האוניברסיטה מתנערים מאחד מחברי הצוות, שפרסם מחקר המפלה נשים ופוגע בשכבות החלשות

שערוריה חדשה מזעזעת את אוניברסיטת בר שושן. אחד מחברי סגל האוניברסיטה, הפרופסור מדיר שו”ב, פרסם מחקר חדש ובו הוא טוען שבממוצע הנשים יותר נמוכות מהגברים.
המחקר השובניסטי והפוגעני הזה פורסם אמש, וכבר הופיעו תגובות קשות. דוברי האוניברסיטה הודיעו אתמול כי הם מתנערים מהפרופסור שו”ב, ושוקלים לפטרו.
"המחקר הזה הוא שובניסטי ומגמתי", טוענת עמיתתו של שו”ב למחלקה, הפרופסור בת שבע גרושובסקי ראש-שכוי, "מחקר שאני ערכתי מוכיח את ההפך. יש שוויון מוחלט בין גברים לנשים, אין ביניהם שום הבדל, הם זהים לחלוטין, והנשים יותר גבוהות מהגברים ב20 ס"מ".
הפרופסור גרושובסקי ראש-שכוי מבהירה שהמחקר שלה הרבה יותר אמין מהמחקר של הפרופסור שו”ב, משום שהמחקר שלו סקר קבוצת נחקרים אקראית, בעוד שהמחקר שלה כלל קבוצת נחקרים איכותית, שנבררו בקפידה מתוך הסגל הבכיר של האקדמיה. עוד מבהירה הפרופסור גרושובסקי ראש-שכוי, שהמחקר שלה הרבה יותר אמין ומשכנע, משום שהיא נתנה לנשים העדפה מתקנת, ואיפשרה להן לעמוד על כסאות בשעת המדידה. מה שממש לא נעשה ע"י הפרופסור שו”ב.
נימוק נוסף מדוע המחקר של הפרופסור גרושובסקי ראש-שכוי הוא אמין יותר, נובע מכך שהפרופסור שו”ב טעה טעות חמורה בכך שמדד את הגברים מהראש. "זאת טעות של טירונים", מסבירה הפרופסור גרושובסקי ראש-שכוי. "הלא לגברים אין ראש. לכן יש למדוד אותם רק מהכתפיים ומטה".
הדבר המקומם ביותר, אומרת הפרופ' גרושובסקי ראש-שכוי, הוא ששו"ב רותם את המדע לקידום דעותיו הפרטיות. הוא עושה את המדע קרדום לחפור בו. יש לו אג'נדה. חוקר טוב, אומרת גרושובסקי ראש-שכוי, הוא חוקר שאין לו דעות או אג'נדה משלו, והוא אינו מחפש אלא את המדע הטהור בלבד.
מסתבר שזה לא המחקר הפרובוקטיבי הראשון של שו”ב. בעבר הוא כבר פרסם מחקר גזעני הקובע כי בדרך כלל אזרחים ממוצא תאילנדי יעבדו בחקלאות, אזרחים ממוצא סיני יעבדו בבניין, ואזרחים ממוצא פיליפיני יעבדו בסיעוד. עוד מנסה שו”ב לטעון כי לאזרחים הנ"ל יש עינים מלוכסנות. דובר האוניברסיטה אמר שהוא רואה בחומרה רבה את מי שקורא לאפליה בין אזרחים לאזרחים.
אתמול הובא הפרופסור שו”ב להארכת מעצרו, בפני השופטת צביה פרובוקציה. להגנתו ניסה הפרופ' שו”ב לטעון שהוא יכול להוכיח שמחקריו אמת. בעקבות כך הואשם שו”ב גם בבזיון בית המשפט. "הוכחות תביא באוניברסיטה", אמרה לו כבוד השופטת פרובוקציה, "פה בית משפט, פה לא מביאים הוכחות, אתה מתבקש לכבד את המקום".
בינתיים נודע כי מחקריו של שו"ב פוגעים באוכלוסיות חלשות נוספות. לכתבנו נודע שגם יו"ר התאחדות הנמוכים, מר יוקטן זעירא, מבקש להגיש תביעה משפטית נגד שו”ב, על שהשוה את הנמוכים לנשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה